Ads 468x60px

.

Labels

czwartek, 16 stycznia 2014

Charles Bukowski - cytaty


Życie ludzi nie różni się aż tak bardzo - chociaż jesteśmy skłonni wierzyć w swoją niepowtarzalność.

Dobroć można niekiedy znaleźć w środku piekła.

Nie ma mowy, żebym przestał pisać. To pewna odmiana szaleństwa.

Nie jest źle być głupkiem pod warunkiem, że masz świadomość własnej ignorancji.

Łatwo pisze się tylko o dziwkach, pisanie o wartościowej kobiecie to już nie taka prosta sprawa.

Jestem mocno osadzony w nicości, w swego rodzaju niebycie, i akceptuję to w pełni. Nie czyni to ze mnie osoby zbyt interesującej. Nie chcę być interesujący, to zbyt trudne.

W pewnym sensie, chociaż nie jestem tym zachwycony, wykształcenie bywa przydatne, kiedy patrzysz na menu lub szukasz pracy, zwłaszcza w tym pierwszym wypadku.

Na tym polega kłopot z piciem, pomyślałem, nalewając sobie drinka. Gdy wydarzy się coś złego, pijesz, żeby zapomnieć. Kiedy zdarzy się coś dobrego, pijesz, żeby to uczcić. A jeśli nie wydarzy się nic szczególnego, pijesz po to, żeby coś się działo.

Ludzie zwykle lepiej prezentują się w listach niż w rzeczywistości. Pod tym względem bardzo przypominają poetów.

Doszedłem do następujących konkluzji. Jeśli żywisz do kobiety jakieś uczucia, powściągnij swoją naturalną chęć, by ją natychmiast zerżnąć. Nie obawiaj się, zdążysz. Jeśli jej nie znosisz od samego początku, spróbuj od razu ją wydymać. Jeśli zaś tego nie zrobiłeś, to lepiej jest odczekać, przy sposobności zerżnąć ją przykładnie, a znienawidzić później.

- Masz coś przeciwko czarnym? - Mam coś przeciwko wszystkim.

Zawsze wolałem składać wizyty kobietom, niż przyjmować je u siebie. Pewnie dlatego, że z cudzego domu zawsze mogłem wyjść.

Ludzkości! Nigdy nie byłaś wiele warta - tak mogłaby brzmieć moja dewiza.

Czy ona jest kobietą wyzwoloną? Skąd, jest tylko napalona jak diabli.

Facet potrzebuje wielu kobiet tylko wtedy, kiedy żadna z nich nie jest nic warta.




Zawsze najważniejsze są dla mnie nogi. Były pierwszą rzeczą, jaką ujrzałem, kiedy się rodziłem. Wtedy starałem się wydostać. Od tego czasu ciągle pcham się w przeciwnym kierunku, ale wyniki mam raczej mizerne.

Wszyscy umieramy bez grosza przy duszy, a większość również żyje w ten sposób.

Postanowiłem zostać w łóżku do południa. Może do tego czasu szlag trafi połowę świata i życie będzie o połowę lżejsze.

Każdy sam stwarza sobie piekło.

Definicja ładnej dzielnicy: taka, na którą cię nie stać.

Zawsze znajdzie się ktoś, kto zepsuje ci dzień, a czasem całe życie.

Człowiek wie, że jest stary, kiedy zaczyna się zastanawiać, gdzie się wszystko podziało.

Wyciągnąłem z szuflady półlitrówkę. Najwyższa pora na drugie śniadanie.

Może na to nie wygląda, ale mam serce.



Ja chciałem zdo­być albo cały świat, albo nic.

1 komentarz:

  1. Generalnie uwielbiam cytaty (co zresztą widać na moim blogu :D)...a te są bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń

 
stat4u
 
Blogger Templates